درس های ولایتمداری و ولایت پذیری
درس های ولایتمداری و ولایت پذیری
 
کربلای جبهه ها یادش بخیر

اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ

رسانه‌ها محتوای نامه اوباما به ایران را مربوط به مبارزه با داعش می‌دانند

 

نامه اوباما به رهبر انقلاب و دست نیاز به سوی ایران چه چیزی را ثابت کرد؟/ از سیاست‌ورزی صادقانه ایران تا دورویی کاخ سفید؛ آمریکا برای نابودی داعش محتاج ایران است

رسانه های غربی ادعا کردند که به جزییات جدیدی از نامه جدید اوباما به رهبر انقلاب ایران دست پیدا کردند.

به گزارش رجانیوز  فارین پالسی در شماره جدید خود نوشته است: نامه اوباما به آیت الله علی خامنه ای، رهبر عالی ایران برای اولین بار روز پنج شنبه توسط وال استریت ژورنال افشا شد و سپس توسط فردی که از محتوای نامه آگاه بود مورد تائید قرار گرفت. یک مقام دولتی به فارن پالیسی گفته است که اوباما در این نامه به رهبر ایران گفته که گسترش داعش خطری برای ایالات متحده و ایران است و اینکه هر دو کشور در حال مبارزه با دشمنی مشترک هستند.

درخواست رسمی و مکتوب رئیس جمهور آمریکا از رهبر معظم انقلاب برای تعریف زمینه های مشترک همکاری علیه داعش در حالی است که پیش از این مقامات آمریکایی مدعی بودند هیچ گاه به ایران در خواست همکاری مشترک علیه تروریسم را مطرح نکرده، نخواهند کرد و اصلا به آن نیز فکر نمیکنند.

در آخرین این اظهارنظرها، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی اوباما ماه گذشته در برنامه ای در شبکه ان بی سی گفته بود که ایالات متحده با ایران بر سر مبارزه با داعش همکاری نکرده و نخواهد کرد.

انتشار خبر ارسال نامه اوباما به رهبر معظم انقلاب که طبیعتا پس از رد پیشنهادات همکاری مشترک آنها توسط مقامات وزارت امور خارجه ایران صورت گرفته است بار دیگر برای افکارعمومی کارشناسان و رسانه های خبری در سطح جهانی ثابت کرد موضع گیری های رهبر معظم انقلاب بدور از مولفه های سیاست ورزی مدل غربی است که از هر ابزاری برای دستیابی به هدف خود بهره می گیرند و آنچه که از سوی ایشان مورد تاکید قرار می گیرد کاملا بر اساس واقعیت های عینی بوده و بر این اساس باید مورد توجه باشد.

در واقع نامه اوباما به رهبر معظم انقلاب و درخواست از ایشان برای همکاری ایران با ائتلاف ضدداعش نادرستی اظهارات مقامات آمریکایی از رئیس جمهور تا سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور را نشان داد چرا که مقامات کاخ سفید پیش و پس از فرمایشات آیت الله خامنه ای مدعی بودند که ایران خواهان شرکت در ائتلاف جهانی علیه تروریسم است اما آمریکا به دلیل حمایت ایران از نظام اسد و گروه هایی چون حزب الله و ... با این امر مخالف است.

آیت الله خامنه ای 24 شهریور ماه پس از ترخیص از بیمارستان در سخنان خود از 3 درخواست مقامات آمریکایی از ایران برای پیوستن به ائتلاف مبارزه با داعش خبر داده بودند و به جزییات آن اشاره کردند.

هر چند بیان جزییات دقیق از درخواست آمریکایی ها عرصه فضای رسانه ای و افکار عمومی را برای مقامات آمریکایی تنگ کرده با این حال کاخ سفید بار دیگر بر ادعاهای خود مبنی بر عدم درخواست از ایران و یا رد همکاری پیشنهاد ایران برای پیوستن به ائتلاف ضد داعش را تکرار کرد. با این حال نامه اوباما ناخواسته موضع رهبر معظم انقلاب را تایید کرد.

علاوه بر صحت مدل سیاست ورزی رهبر انقلاب برای کارشناسان و رسانه های خبری بین المللی و تایید دروغ گویی مقامات آمریکایی درباره عدم درخواست همکاری از ایران، نامه اوباما نشان داد که جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت مطلق بین المللی نقش خود را در منطقه تثبیت کرده است که حتی اگر یک ائتلاف بین المللی برای دستیابی به هدفی در منطقه شکل گیرد بدون حضور و نقش آفرینی ایران این ائتلاف بی نتیجه می ماند.

این در حالی است که آمریکا ائتلاف ضد داعش را برای تثبیت موقعیت خود به عنوان یک ابرقدرت جهانی راه اندازی کرد و مقامات این کشور به دنبال آن بودند تا از قبل مبارزه با داعش جاپای خود در منطقه غرب آسیا به ویژه عراق و سوریه که عمق استراتژیک ایران به حساب می آید را محکم کنند اما با گذشت دو ماه از شکل گیری ائتلاف آمریکایی نتیجه های حداقلی هم متوجه کشورهای شرکت کننده در این ائتلاف نشده است.

دست نیاز به سوی ایران آن هم از سوی رئیس جمهور آمریکا علاوه بر اینکه به مقامات آمریکایی ثابت کرد توان مقابله با نقش منطقه ای ایران را ندارند، به کشورهای عربی همپیمان آمریکا نیز نشان داد کلید حل مشکلات منطقه در دستان مقامات کاخ سفید نیست بلکه یک همکاری فراگیر منطقه ای با نقش آفرینی و محوریت سیاست های جمهوری اسلامی می تواند خطر را از کشورهای عربی مورد تهدید بزداید.

عربستان، امارات، کویت و ... به شدت در معرض تهدید گسترش تفکر داعشی در بین جوانان خود مواجه هستند و اگر ریشه داعش خشکانده نشود باید شعله های اندیشه داعش را در عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس شاهد بود. موضوعی که حکومت های این کشورها به شدت از هراسانند.(+)

تجدید نظر کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان در سیاست های منطقه ای خود به ویژه نحوه تعامل با ایران می تواند پیش از آنکه آتش دامن آل سعود و دیگر آل ها را بگیرد، منطقه به نظم جدیدی دست پیدا کند که قدرت های بزرگ فرامنطقه ای نقش به مراتب کمتر از آنچه که در گذشته داشتند ایفا می کنند.

منبع: گروه بین‌الملل – رجانیوز

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



موضوعات مرتبط: اخبار و مطالب روز، سیاسی، ،
برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 18 آبان 1393برچسب:محتوای نامه اوباما,نامه اوباما به امام, , توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار
نام جبهه پایداری پذیرفته شد طرد فتنه‌گران تا توبه محتوای نامه اوباما به امام خامنه ای فتنه را علاج خواهم کرد تحلیل اختلاف علامه مصباح و رفسنجانی/1 داعس به جای داعش واکنش مخاطبان به مستند آقا رجب محمدزاده جانباز بی صورت خوش سیرت

بالای صفحه



تمامی حقوق این وبلاگ برای درس های ولایتمداری و ولایت پذیری محفوظ و انتشار مطالب با ذکر منبع مجاز می باشد.